Gryczany chleb

Przepis ten krąży na wszystkich blogach ale i u mnie nie mogło go zabraknąć bo jest to stały produkt w mojej diecie odkąd odrzuciłam gluten. 

Ale to nie był mój jedyny powód. Od dawna słyszałam to tu i tam, że chleb produkowany na półkę w supermarkecie nawet koło chleba nie stał. 

Po co więc pchać w siebie niepotrzebny cukier, karmel, kwas cytrynowy, syrop glukozowy czy inne świństwo skoro upieczenie chleba jest tak proste??? 

Warto zastanowić się również czym karmimy naszą rodzinę i zadbać o ich zdrowie. 


Przepis jest dziecinnie prosty i jedynie czego wam potrzeba to cierpliwości. 





SKŁADNIKI:

1. 400 g kaszy gryczanej niepalonej 

2. Woda 

3. Sól, pieprz lub własna kompozycja ziół (świetnie nadają się do tego zioła prowansalskie) 

PRZYGOTOWANIE:

Kaszę gryczaną płuczemy dokładnie pod bieżącą wodą.

Wrzucamy ją do garnka lub szklanego pojemniczka i zalewamy wodą tak by jej poziom był wyżej ok. 1 cm nad kaszą 

Odstawiamy kaszę na 24 h 

Po upłynięciu czasu blendujemy z przyprawami 

(Stopień zmielenia zależy od ciebie. Gdy nie mam pod ręką blendera w ogóle nie miażdżę ziaren. Chleb się upiecze tylko będzie potem się bardziej kruszył i będzie trudno ukroić kromkę) 

Wykładamy blaszkę zblendowaną kaszą 

Odstawiamy ją ponownie na min. 2 h

Pieczemy 1 h w temperaturze 150 stopni 


Jeśli macie jakieś pytania odnośnie tego przepisu piszcie w komentarzach ;-)

SMACZNEGO! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 NAJEDZ SIĘ ZDROWO I DO SYTA !!! , Blogger