Bezglutenowa szarlotka 0 TŁUSZCZU!!!

Moja ochota na słodkie nie opuszcza mnie właściwie nigdy. Nie ważne jak bardzo się najem albo i nie ciągle gdzieś z tyłu głowy mam wyobrażenie o deserze. 

Przepis znalazłam na stronie http://polandgetfit.pl i od razu postanowiłam go zrobić troszeczkę zmieniając proporcje składników. 

To zaczynamy! 

Składniki:

CIASTO: 


  • 2 i 1/4 mąki kukurydzianej 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 3 łyżki ksylitolu 
  • 4 żółtka 
  • 1/2 szklanki mleka 

PIANKA: 

  • 4 białka 
  • 3 łyżki ksylitolu 
  • 1 budyń śmietankowy (Delecta bez cukru) 

NADZIENIE: 

  • 8 jabłek 
  • cynamon 

PRZYGOTOWANIE: 

Ciasto ugnieść i wstawić do lodówki na ok. 10 min. Po tym czasie podzielić na dwie równe części i jedną z nich wyłożyć jako spód na blaszkę. 

ODRADZAM WAŁEK. CIASTO JEST BARDZO KRUCHE I NIE DA SIĘ TAK ROZWAŁKOWAĆ. LEPIEJ POBAWIĆ SIĘ Z TYM RĘCZNIE :-) 

Posmarować spód białkiem i wyłożyć na niego jabłka pokrojone w plasterki 

JEŚLI TRZESZ JE NA TARCE TO MUSISZ TROSZKĘ ODSĄCZYĆ WODĘ, ŻEBY CIASTO NIE ROZMOKŁO. 

Posypujemy jabłuszka cynamonem. 

W miseczce ubijamy białka na sztywną pianę. Pod koniec dodajemy ksylitol. Ubijamy dalej po czym dodajemy budyń i mieszamy go z pianą drewnianą szpatułką lub łyżką. 

Pianę rozkładamy na jabłkach po czym drugą połowę ciasta rozkruszamy w dłoniach i posypujemy nią piankę tak by stworzyła kruszonkę. 





Pieczemy 45- 50 min w temperaturze 150 stopni. 


SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

  1. Musze przyznać, że przepis conajmniej ciekawy. Mam nadzieję, że nowy mikser https://duka.com/pl/agd/miksery ułatwi mi przyrządzenie tego ciasta i wszystkim w rodzinie będzie ono smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 NAJEDZ SIĘ ZDROWO I DO SYTA !!! , Blogger